Projekter pr. år
Abstract
Jeg udarbejdede 2014-2015 en kortlægning, der
for første gang i dansk sammenhæng gav et samlet overblik
over anvendelsen af forskellige metoder, programmer og
pædagogiske koncepter på dagtilbudsområdet (Aabro
2016). Undersøgelsen gav både et indblik i kommunernes
forskellighed (nogle kommuner angav, at institutioner i
deres kommune anvendte 15 forskellige metoder, andre
kommuner angav kun et par stykker), og et mere overordnet
billede af de regionale forskelle, hvad metodeanvendelse
angår. Endelig gav kortlægningen et tværgående overblik
over, hvilke metoder der var mest populære på daværende
tidspunkt. Spørgsmålet er nu: hvordan ser det ud i dag, her
10 år efter? Hvordan har metodeanvendelsen udviklet sig
på daginstitutionsområdet?
for første gang i dansk sammenhæng gav et samlet overblik
over anvendelsen af forskellige metoder, programmer og
pædagogiske koncepter på dagtilbudsområdet (Aabro
2016). Undersøgelsen gav både et indblik i kommunernes
forskellighed (nogle kommuner angav, at institutioner i
deres kommune anvendte 15 forskellige metoder, andre
kommuner angav kun et par stykker), og et mere overordnet
billede af de regionale forskelle, hvad metodeanvendelse
angår. Endelig gav kortlægningen et tværgående overblik
over, hvilke metoder der var mest populære på daværende
tidspunkt. Spørgsmålet er nu: hvordan ser det ud i dag, her
10 år efter? Hvordan har metodeanvendelsen udviklet sig
på daginstitutionsområdet?
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Københavns Professionshøjskole |
Antal sider | 16 |
Status | Udgivet - 29 nov. 2024 |
Emneord
- pædagogisk arbejde
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Metoder i danske dagtilbud - en kortlægning
Aabro, C. M. (Projektleder)
15/04/24 → 15/10/24
Projekter: Projekt › Forskning