Aktiviteter pr. år
Abstract
I kapitlet præsenteres en række ideer om læring og sprog, og hvordan de hænger sammen også for børn, der lærer dansk som andetsprog. Kapitlet indledes med et lærings- og sprogteoretisk grundlag. Med dette udgangspunkt vises det, hvordan sproget ser forskelligt ud alt afhængigt af, hvilken sammenhæng det foregår i, og hvilket formål det har. I kapitlets anden del gives der eksempler fra en pædagogisk model, som bruges i praksis, når man tænker det pædagogiske arbejde i et forløb. Herefter følger en perspektivering, der placerer den sprog- og læringsteoretiske ramme og praksiseksemplerne inden for en bredere uddannelsessociologisk ramme. Kapitlet afsluttes med en begrundelse for vigtigheden af det pædagogisk-sproglige arbejde, og hvordan det kan forstås i et bredere institutionelt og samfundsmæssigt perspektiv
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Pædagogisk arbejde med tosprogede børn |
Redaktører | Peter Mikkelsen |
Antal sider | 25 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 2010 |
Sider | 55-80 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7281-444-5 |
Status | Udgivet - 2010 |
Navn | Pædagoguddannelsen i fokus |
---|
Aktiviteter
- 1 Foredrag eller oplæg
-
Dansk som andetsprog – et fag og et vilkår
Sigsgaard, A.-V. M. (Oplægsholder)
31 okt. 2013Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
Fil