Minoritetsstemmer og litterær inklusion

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Denne artikel er en opfølgning af en artikel i sidste nummer af LæringsCentret (LS nr. 5, red.), hvor jeg introducerede begrebet multikulturel litteratur og argumenterede for at arbejde med disse tekster i danskfaget. I 2. del inviteres læseren ind i klasser, der har arbejdet med den multikulturelle ungdomsroman Haram (Aamand, 2016). Formålet med litteraturforløbet var bl.a. at inddrage eleverne i meningsfulde samtaler om danskhed og kulturmøder og give dem mulighed for at diskutere forskellige værdier, holdninger og perspektiver med afsæt i romanen.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer6
TidsskriftLæringscentret
Vol/bind46. årg.
Udgave nummer6
Sider (fra-til)14-17
Antal sider4
ISSN0105-9556
StatusUdgivet - 2018

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater