Mist ikke fodfæstet: - et kritisk perspektiv på verdensmålenes indtog i den pædagogiske hverdag

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Denne artikel viser, hvorfor pædagoger må holde fast i deres grundlæggende faglighed, ikke mindst når de skal navigere i en flerhed af mål og målhierarkier.
Hensigten er ikke at kritisere selve verdensmålene, men at tilbyde et kritisk perspektiv på, hvad der sker med pædagogikken, når yderligere målorientering lægges over i en i forvejen målstyret institutionel ramme.
OriginalsprogDansk
TidsskriftPædagogisk extrakt
Udgave nummer18
Sider (fra-til)29-31
Antal sider3
ISSN2246-7920
StatusUdgivet - jun. 2021

Emneord

  • Børn og unge
  • FN Verdensmål
  • bæredygtig
  • natur
  • naturfaglig dannelse
  • verdensmål
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Skoler, fag og institutioner

Citationsformater