Abstract
Denne artikel viser, hvorfor pædagoger må holde fast i deres grundlæggende faglighed, ikke mindst når de skal navigere i en flerhed af mål og målhierarkier.
Hensigten er ikke at kritisere selve verdensmålene, men at tilbyde et kritisk perspektiv på, hvad der sker med pædagogikken, når yderligere målorientering lægges over i en i forvejen målstyret institutionel ramme.
Hensigten er ikke at kritisere selve verdensmålene, men at tilbyde et kritisk perspektiv på, hvad der sker med pædagogikken, når yderligere målorientering lægges over i en i forvejen målstyret institutionel ramme.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Pædagogisk extrakt |
Udgave nummer | 18 |
Sider (fra-til) | 29-31 |
Antal sider | 3 |
ISSN | 2246-7920 |
Status | Udgivet - jun. 2021 |
Emneord
- Børn og unge
- FN Verdensmål
- bæredygtig
- natur
- naturfaglig dannelse
- verdensmål
- Uddannelse, professioner og erhverv
- Skoler, fag og institutioner