Mobil læring på Søndervangskolen: Rapport nr. 1 fra følgeforskningen til projektet "Bæredygtighed i elevernes nærmiljø"

Marianne Georgsen, Ulla Konnerup

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskning

36 Downloads (Pure)

Abstract

”Bæredygtighed i elevernes nærmiljø” er navnet på et 5 ugers projektforløb på 7. årgang på Søndervangskolen i Hammel. I projektperioden eksperimenterede elever og lærere med projektorganiseret undervisning, herunder biologisk feltarbejde og kulturstudier i elevernes lokalområder. Interaktion, kommunikation og samarbejde mellem elever og lærere var støttet af en online logbog og portfolio, et wiki-værktøj og et antal smartphones, som eleverne særligt brugte i forbindelse med feltarbejdet. Formålet med projektet var blandt andet at opnå erfaringer med brug af håndholdte, mobile værktøjer til læringsformål.

Projektet har modtaget direkte støtte af Skolen for Fremtiden, og er medfinansieret af Søndervangskolen og eLearning Lab v. Aalborg Universitet. eLearning Lab har forestået følgeforskning på projektet, og i denne rapport præsenteres konklusionerne herfra. Projektansvarlige fra Aalborg Universitet er Marianne Georgsen og Ulla Konnerup. Der er planlagt to projektrapporter fra følgeforskningen, hvoraf dette er den første.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedAalborg
Antal sider54
StatusUdgivet - 2009
NavnElearning Lab Publication Series
Nummer18
ISSN1901-2705

Citationsformater