Mod lærings- og kompetencemål i skolehaven.

Kirsten Jensen

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Abstract

Formålet med denne artikel er at sætte fokus på skolehaven som læringsrum i et pædagogisk og didaktisk perspektiv og dermed tydeliggøre potentialer og udfordringer i skolehaver set i lyset af skolereformen 2014. Hvilke muligheder ligger der i at inddrage kompetence- og læringsmål i skolehaveundervisningen og opøve sammenhængen mellem teori og praksis? Hvilke kvaliteter kan skolehaven bidrage med til elevernes læringsproces mod erhvervede kompetencer i forskellige fag? Hvordan styrkes lærerens og den lærerstuderendes rolle som leder af disse processer?
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2 aug. 2016
StatusUdgivet - 2 aug. 2016

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Skoler, fag og institutioner
  • Børn og unge

Citationsformater