Modstand, diskurser og magtforhold: når lærere og pædagoger skal samarbejde

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Med den nye skolereform er der rettet en fornyet opmærksomhed mod samarbejdet mellem lærere og pædagoger i skolen. Lærere og pædagoger har naturligvis samarbejdet før, men reformen har åbnet for, at pædagoger får flere opgaver i relation til skolens undervisningsdel fx som undervisningsassistent eller med selvstændigt undervisningsansvar. Det har medført et øget og tættere samarbejde. Samarbejde lyder jo forjættende og godt. Det er et af de fænomener, der pr. definition er positivt, og hvis det kan bidrage til at bringe børnene og skolens opgave i centrum, burde være en enkel sag.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLiv I Skolen
Vol/bind18
Udgave nummer4
Sider (fra-til)64-69
ISSN1398-2613
StatusUdgivet - 2016

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner

Citationsformater