MOOC deltagere: interaktioner og læringsmuligheder

Mikala Hansbøl

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

    Abstract

    Kapitlet rejser spørgsmålene: Hvem er MOOC deltagerne? Med hvilke formål tilmelder deltagerne sig en MOOC, og hvilke læringsmuligheder og udfordringer møder MOOC deltagerne i en MOOC? Udover et blik for MOOC deltagernes forskellige interesser, forudsætninger og formål med MOOC deltagelse, fremhæver artiklen designprincipper med særligt blik for læringsformer, interaktion, metakommunikation, deltagerforudsætninger og læringsveje, som et særligt centralt aspekt i arbejdet med at designe for læring gennem deltagelse i MOOCs.
    OriginalsprogDansk
    TitelNye design for undervisning og uddannelse : MOOCs - massive open online courses
    RedaktørerAnne-Mette Nortvig, Astrid Margrethe Hestbech
    Antal sider14
    UdgivelsesstedFrederikshavn
    ForlagDafolo
    Publikationsdato2016
    Sider87-100
    Kapitel6
    ISBN (Trykt)9788771603316
    StatusUdgivet - 2016

    Emneord

    • internetbaserede uddannelser
    • MOOCs
    • Massive Open Online Course
    • uddannelsesdesign

    Citationsformater