Abstract
Kapitlet rejser spørgsmålene: Hvem er MOOC deltagerne? Med hvilke formål tilmelder deltagerne sig en MOOC, og hvilke læringsmuligheder og udfordringer møder MOOC deltagerne i en MOOC? Udover et blik for MOOC deltagernes forskellige interesser, forudsætninger og formål med MOOC deltagelse, fremhæver artiklen designprincipper med særligt blik for læringsformer, interaktion, metakommunikation, deltagerforudsætninger og læringsveje, som et særligt centralt aspekt i arbejdet med at designe for læring gennem deltagelse i MOOCs.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Nye design for undervisning og uddannelse : MOOCs - massive open online courses |
Redaktører | Anne-Mette Nortvig, Astrid Margrethe Hestbech |
Antal sider | 14 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 2016 |
Sider | 87-100 |
Kapitel | 6 |
ISBN (Trykt) | 9788771603316 |
Status | Udgivet - 2016 |
Emneord
- internetbaserede uddannelser
- MOOCs
- Massive Open Online Course
- uddannelsesdesign