TY - CHAP
T1 - MOOC deltagere
T2 - interaktioner og læringsmuligheder
AU - Hansbøl, Mikala
PY - 2016
Y1 - 2016
N2 - Kapitlet rejser spørgsmålene: Hvem er MOOC deltagerne? Med hvilke formål tilmelder deltagerne sig en MOOC, og hvilke læringsmuligheder og udfordringer møder MOOC deltagerne i en MOOC? Udover et blik for MOOC deltagernes forskellige interesser, forudsætninger og formål med MOOC deltagelse, fremhæver artiklen designprincipper med særligt blik for læringsformer, interaktion, metakommunikation, deltagerforudsætninger og læringsveje, som et særligt centralt aspekt i arbejdet med at designe for læring gennem deltagelse i MOOCs.
AB - Kapitlet rejser spørgsmålene: Hvem er MOOC deltagerne? Med hvilke formål tilmelder deltagerne sig en MOOC, og hvilke læringsmuligheder og udfordringer møder MOOC deltagerne i en MOOC? Udover et blik for MOOC deltagernes forskellige interesser, forudsætninger og formål med MOOC deltagelse, fremhæver artiklen designprincipper med særligt blik for læringsformer, interaktion, metakommunikation, deltagerforudsætninger og læringsveje, som et særligt centralt aspekt i arbejdet med at designe for læring gennem deltagelse i MOOCs.
KW - MOOCs
KW - Massive Open Online Course
KW - internetbaserede uddannelser
KW - uddannelsesdesign
M3 - Bidrag til bog/antologi
SN - 9788771603316
T3 - Undervisning og læring
SP - 87
EP - 100
BT - Nye design for undervisning og uddannelse : MOOCs - massive open online courses
PB - Dafolo
ER -