MOOC deltagere: interaktioner og læringsmuligheder

Mikala Hansbøl

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Kapitlet rejser spørgsmålene: Hvem er MOOC deltagerne? Med hvilke formål tilmelder deltagerne sig en MOOC, og hvilke læringsmuligheder og udfordringer møder MOOC deltagerne i en MOOC? Udover et blik for MOOC deltagernes forskellige interesser, forudsætninger og formål med MOOC deltagelse, fremhæver artiklen designprincipper med særligt blik for læringsformer, interaktion, metakommunikation, deltagerforudsætninger og læringsveje, som et særligt centralt aspekt i arbejdet med at designe for læring gennem deltagelse i MOOCs.
OriginalsprogDansk
TitelNye design for undervisning og uddannelse : MOOCs - massive open online courses
Antal sider14
ForlagDafolo
Publikationsdato2016
Sider87-100
ISBN (Trykt)9788771603316
StatusUdgivet - 2016
NavnUndervisning og læring

Emneord

  • MOOCs
  • Massive Open Online Course
  • internetbaserede uddannelser
  • uddannelsesdesign

Citationsformater