Projekter pr. år
Abstract
I dette paper undersøger vi hvilke ændringer, der er sket i B2B salgsprocessen som følge af COVID-19 pandemien samt undersøger, hvilke salgskompetencer morgendagens sælger skal have. Referencerammen er de syv optimeringsmuligheder for styrkelse af salg og vækst i danske virksomheder som projektet Morgendagens Salg & Salgsledelse har identificeret. (Bjerre, Jensen, & Lassen, 2020) Vores undersøgelse er gennemført dels gennem en litteraturgennemgang med litteratur fra 2020-2021 i relation til salgsprocesser og salgskompetencer samt dels gennem kvalitative interview med sælgere, salgsledere og indkøbere. Vi har fundet frem til otte hovedgrupper af kompetencer, som er af afgørende betydning for morgendagens sælger. Som vist i figur 1 er hovedgrupperne indplaceret og prioriteret efter en vægtning af respondenternes svar samt analyse af litteraturen. Til slut i artiklen har vi peget på områder, der kan være genstandsfelt for yderligere forskning.
Bidragets oversatte titel | Sales competencies of tomorrow |
---|---|
Originalsprog | Dansk |
Publikationsdato | 10 nov. 2021 |
Antal sider | 21 |
Status | Udgivet - 10 nov. 2021 |
Emneord
- salg
Fingeraftryk
Dyk ned i forskningsemnerne om 'Morgendagens Salgskompetencer'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.Projekter
- 1 Afsluttet
Presse/Medier
-
Morgendagens digitale salg & markedsføring
Rikke Carlé & Jens Kjær Sørensen
31/05/22
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Præsentation af Morgendagens Salgskompetencer for Business Aalborg
Rikke Carlé (Oplægsholder) & Jens Kjær Sørensen (Oplægsholder)
17 dec. 2021Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Salg og salgsledelse
Rikke Carlé (Deltager), Christian Braae Brynje (Deltager) & Suzette Rosvang Andersen (Deltager)
11 nov. 2021Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference