Abstract
Der er forskellige syn på motivationsbegrebet. Dette kapitel kan give erhvervsskolelæreren viden om forskellige videnskabsteoretiske forståelser af motivation – herunder menneskesyn og læringssyn. Kapitlet giver også konkrete bud på motivationsteori og bidrager med viden om, hvordan man kan undersøge motivation som led i udvikling af undervisning. Kapitlet vil med dette udgangspunkt ikke komme med anvisninger på, hvordan du med et bestemt ‘greb’ nemt kan motivere elever.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Sandheder og menneskesyn : pædagogisk videnskabsteori for erhvervsskolelærere |
Redaktører | Agnete Gudnason, Henrik Hersom |
Antal sider | 14 |
Udgivelsessted | Odense |
Forlag | Praxis |
Publikationsdato | 2020 |
Sider | 80-93 |
ISBN (Trykt) | 9788757134056 |
Status | Udgivet - 2020 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- elever
- erhvervsskolelærer
- erhvervsuddannelse
- læring
- motivation
- ungdomsuddannelse