Abstract
Nogle elever på mellemtrinnet bliver mere usikre og umotiverede ved at opleve stigende vanskeligheder, og de mest sikre elever ofte savner udfordringer, der matcher deres udviklingsmuligheder. Det ved lærerne, og forskningen viser det. Men hvilken fornemmelse har lærerne af sikre og usikre elevers motivation i faget? I en undersøgelse, gennemført med støtte fra Odense Kommune og Egmontfonden, ser vi i Læremiddel.dk på sagen. 11 erfarne matematiklærere, 11 klasser fra mellemtrinnet på seks forskellige Odenseskoler deltager, og resultatet er bemærkelsesværdigt. Undersøgelsen viser, at lærerne har en signifikant mere præcis opfattelse af de sikre elevers motivation end af de usikre elevers motivation for matematikundervisning. Hvordan kommer vi frem til det, og hvad er motivation?
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Avis | Politiken |
Antal sider | 3 |
ISSN | 0907-1814 |
Status | Udgivet - 20 mar. 2014 |
Emneord
- motivation