Motivationssamtalen i et sundhedspædagogisk perspektiv

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

I dette kapitel præsenteres teorien om motivationssamtalen, som beskrevet af Miller og Rollnick (2014), hvorefter teorien diskuteres ud fra et læringsteoretisk perspektiv. Formålet med kapitlet er at give læseren kendskab til metoden og at bidrage til refleksion over, hvordan dimensioner af sundhedspædagogik og læring kan kombineres med motivationssamtalen i egen praksis.
OriginalsprogDansk
TitelSundhedspædagogik i sundhedsfremme
RedaktørerVenka Simovska, Jeanette Magne Jensen, Monica Susanne Carlsson
Antal sider13
UdgivelsesstedKbh.
ForlagGad
Publikationsdato8 aug. 2024
Udgave2.
Sider109-121
Kapitel7
ISBN (Trykt)978-87-12-07202-7
StatusUdgivet - 8 aug. 2024

Emneord

  • sundhedsfremme
  • handlekompetence
  • kommunikation
  • læring
  • motivation
  • motivationssamtalen
  • sundhedspædagogik

Citationsformater