Motiverende mobilteknologi i skole-hjemsamarbejde: - betydning og implementering

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Artikel handler om, hvordan brugen af en handicapkompenserende applikation ShowMyDay (SMD) kan betyde en kvalitativ forskel i skole-hjem-samarbejdet omkring elever med ASF og lignende vanskeligheder. Derudover giver artiklen i et implementeringsperspektiv et bud på forudsætningerne herfor ved, at pege på potentialer, opmærksomhedspunkter og dilemmaer. Med baggrund i Wengers teori om praksisfællesskabers processuelle opbygning med særlig fokus på begreberne tingsliggørelse, deltagelses og meningsforhandling argumenteres for, hvordan brugen af appen potentielt kan bidrage til et mere ligeværdigt samarbejde.
OriginalsprogDansk
TidsskriftPaedagogisk Psykologisk Tidsskrift
Vol/bind53
Udgave nummer3
Sider (fra-til)3-13
Antal sider11
ISSN1903-0002
StatusUdgivet - 2016

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner

Citationsformater