Motiverende og inkluderende bevægelsesaktiviteter i skolen

Charlotte Østergaard

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

    Abstract

    Charlotte Østergaard tager i sit kapitel “Motiverende og inkluderende
    bevægelsesaktiviteter i skolen” udgangspunkt i to danske studier
    og diskuterer på den baggrund, hvad der virker motiverende, og
    hvilke inklusionspotentialer og eksklusionsrisici der er i forbindelse
    med idræt og bevægelse i skolen. Hun præsenterer efterfølgende praksiseksempler
    og giver bud på, hvordan man skaber læringsmiljøer omkring
    bevægelsesaktiviteter, der virker motiverende på eleverne, og får
    eleverne til at opleve sig som aktive deltagere i læringsfællesskabet.
    OriginalsprogDansk
    TitelMotion og bevægelse i skolen
    RedaktørerJens-Ole Jensen, Henrik Taarsted Jørgensen, Esben Stilund Volshøj
    Antal sider17
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagHans Reitzels Forlag
    Publikationsdato2018
    Sider150-166
    ISBN (Trykt)978-87-412-6883-5
    StatusUdgivet - 2018

    Emneord

    • Skoler, fag og institutioner
    • bevægelse i skoledagen
    • Børn og unge
    • inkluderende læringsmiljøer
    • Læring, pædagogik og undervisning
    • idræt og bevægelse

    Citationsformater