Abstract
Charlotte Østergaard tager i sit kapitel “Motiverende og inkluderende
bevægelsesaktiviteter i skolen” udgangspunkt i to danske studier
og diskuterer på den baggrund, hvad der virker motiverende, og
hvilke inklusionspotentialer og eksklusionsrisici der er i forbindelse
med idræt og bevægelse i skolen. Hun præsenterer efterfølgende praksiseksempler
og giver bud på, hvordan man skaber læringsmiljøer omkring
bevægelsesaktiviteter, der virker motiverende på eleverne, og får
eleverne til at opleve sig som aktive deltagere i læringsfællesskabet.
bevægelsesaktiviteter i skolen” udgangspunkt i to danske studier
og diskuterer på den baggrund, hvad der virker motiverende, og
hvilke inklusionspotentialer og eksklusionsrisici der er i forbindelse
med idræt og bevægelse i skolen. Hun præsenterer efterfølgende praksiseksempler
og giver bud på, hvordan man skaber læringsmiljøer omkring
bevægelsesaktiviteter, der virker motiverende på eleverne, og får
eleverne til at opleve sig som aktive deltagere i læringsfællesskabet.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Motion og bevægelse i skolen |
Redaktører | Jens-Ole Jensen, Henrik Taarsted Jørgensen, Esben Stilund Volshøj |
Antal sider | 17 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Hans Reitzels Forlag |
Publikationsdato | 2018 |
Sider | 150-166 |
ISBN (Trykt) | 978-87-412-6883-5 |
Status | Udgivet - 2018 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- bevægelse i skoledagen
- Børn og unge
- inkluderende læringsmiljøer
- Læring, pædagogik og undervisning
- idræt og bevægelse