Motorik og faglig præstation for elever inden for autisme-spektrumforstyrrelser ved brug af teknologien FitLight Trainer

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Artiklen omhandler et pilotprojekt i skoleåret 2015-2016 på specialskolen Kløver-Skolen i Sønderborg. Projektet har undersøgt, om en målrettet daglig motorisk træning med teknologien FitLight Trainer over en tre-måneders interventionsperiode har betydning for elever inden for Autismespektrum Forstyrrelsers faglige præstationer, herunder med fokus på motivation og trivsel.
Samlet set viser projektet i varierende grad positive fund inden for både elevernes motivation, motorik, faglige præstation samt trivsel.
OriginalsprogDansk
TidsskriftTidsskriftet Specialpædagogik
Vol/bind37
Udgave nummer2
Sider (fra-til)34-47
Antal sider14
ISSN0107-0649
StatusUdgivet - 5 jul. 2017

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner

Citationsformater