Muligheder for matematisk samtale

Mette Bjerre, Martin Carlsen

    Publikation: Ikke-skriftlig produktionVideo, andre visuelle produkterFormidling

    Abstract

    Matematisk opmærksomhed skabes og udvikles gennem dialog mellem børn og voksne, der hvor den voksne griber muligheder, der opstår i leg, hverdagssituasioner, rutinesituationer og planlagte aktiviteter. Denne film viser, hvordan de voksne benytter de muligheder, der opstår, til at have matematiske samtaler med børnene - samtaler, der vægtlægger det matematiske i de situationer, der opstår.

    Mette Bjerre og Martin Carlsen fra NCUM’s ekspertgruppe for dag- og fritidstilbud folder situationerne ud og fortæller om, hvad matematisk opmærksomhed er.
    OriginalsprogDansk
    Publikationsdatofeb. 2023
    PublikationsmedierOnline
    StatusUdgivet - feb. 2023

    Emneord

    • sproglig udvikling
    • matematisk opmærksomhed
    • matematisk sprog
    • børnehaver
    • antal, rum og form
    • matematisk opmærksomhed
    • matematisk sprog
    • matematiske samtaler
    • samtaler med børn om matematik

    Citationsformater