Abstract
Matematisk opmærksomhed skabes og udvikles gennem dialog mellem børn og voksne, der hvor den voksne griber muligheder, der opstår i leg, hverdagssituasioner, rutinesituationer og planlagte aktiviteter. Denne film viser, hvordan de voksne benytter de muligheder, der opstår, til at have matematiske samtaler med børnene - samtaler, der vægtlægger det matematiske i de situationer, der opstår.
Mette Bjerre og Martin Carlsen fra NCUM’s ekspertgruppe for dag- og fritidstilbud folder situationerne ud og fortæller om, hvad matematisk opmærksomhed er.
Mette Bjerre og Martin Carlsen fra NCUM’s ekspertgruppe for dag- og fritidstilbud folder situationerne ud og fortæller om, hvad matematisk opmærksomhed er.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | feb. 2023 |
Publikationsmedier | Online |
Status | Udgivet - feb. 2023 |
Emneord
- sproglig udvikling
- matematisk opmærksomhed
- matematisk sprog
- børnehaver
- antal, rum og form
- matematisk opmærksomhed
- matematisk sprog
- matematiske samtaler
- samtaler med børn om matematik