Muligheder for matematisk samtale

Mette Bjerre, Martin Carlsen

Publikation: Ikke-skriftlig produktionVideo, andre visuelle produkterFormidling

Abstract

Matematisk opmærksomhed skabes og udvikles gennem dialog mellem børn og voksne, der hvor den voksne griber muligheder, der opstår i leg, hverdagssituasioner, rutinesituationer og planlagte aktiviteter. Denne film viser, hvordan de voksne benytter de muligheder, der opstår, til at have matematiske samtaler med børnene - samtaler, der vægtlægger det matematiske i de situationer, der opstår.

Mette Bjerre og Martin Carlsen fra NCUM’s ekspertgruppe for dag- og fritidstilbud folder situationerne ud og fortæller om, hvad matematisk opmærksomhed er.
OriginalsprogDansk
Publikationsdatofeb. 2023
PublikationsmedierOnline
StatusUdgivet - feb. 2023

Emneord

  • sproglig udvikling
  • matematisk opmærksomhed
  • matematisk sprog
  • børnehaver
  • antal, rum og form
  • matematisk opmærksomhed
  • matematisk sprog
  • matematiske samtaler
  • samtaler med børn om matematik

Citationsformater