Abstract
Denne artikel gennemgår literacy-feltets foranderlige landskab og vender tilbage til nogle af de argumenter for en ”pædagogik for multiliteracies,” som forskergruppen New London Group fremsatte første gang i 1996. Artiklen beskriver de markante forandringer, der har fundet sted i den sociale og teknologiske kontekst inden for kommunikation og læring, og den opstiller en fagterminologi til at tale om
fremstillingsformer og kommunikation i uddannelsessammenhænge og adresserer spørgsmålet om, hvad der kendetegner funktionel, nutidig literacy-pædagogik.
fremstillingsformer og kommunikation i uddannelsessammenhænge og adresserer spørgsmålet om, hvad der kendetegner funktionel, nutidig literacy-pædagogik.
Bidragets oversatte titel | “Mulitliteracies": Nye literacies, ny læring |
---|---|
Originalsprog | Engelsk |
Publikationsdato | jun. 2020 |
Udgiver | Nationalt Videncenter for Læsning |
Antal sider | 31 |
Status | Udgivet - jun. 2020 |
Emneord
- Børn og unge
- literacy
- multiliteracy