“Mulitliteracies": Nye literacies, ny læring

    Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

    Abstract

    Denne artikel gennemgår literacy-feltets foranderlige landskab og vender tilbage til nogle af de argumenter for en ”pædagogik for multiliteracies,” som forskergruppen New London Group fremsatte første gang i 1996. Artiklen beskriver de markante forandringer, der har fundet sted i den sociale og teknologiske kontekst inden for kommunikation og læring, og den opstiller en fagterminologi til at tale om
    fremstillingsformer og kommunikation i uddannelsessammenhænge og adresserer spørgsmålet om, hvad der kendetegner funktionel, nutidig literacy-pædagogik.
    Bidragets oversatte titel“Mulitliteracies": Nye literacies, ny læring
    OriginalsprogEngelsk
    Publikationsdatojun. 2020
    UdgiverNationalt Videncenter for Læsning, Professionshøjskolerne
    Antal sider31
    StatusUdgivet - jun. 2020

    Emneord

    • Børn og unge

    Citationsformater