Multilingval lyrik i fremmedsprogsundervisning

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Denne artikel stiller skarpt på anvendelsen af multilingval lyrik i en interkulturelt funderet fremmedsprogsundervisning og peger på potentialet af dette litterære fænomen som både medium og modus. Med afsæt i tre flersprogede digte illustreres det, hvordan arbejdet med multilingval lyrik kan 1) skærpe elevernes sproglige opmærksomhed, 2) øge deres kulturforståelse, samt 3) inspirere eleverne til selv at generere sprog og betydning ved at skabe deres egne multilingvale digte. Multilingval lyrik kan således bidrage både kreativt og produktivt samt sprog- og kulturbevidstgørende til fremmedsprogsundervisningen.
OriginalsprogDansk
TidsskriftSproglæreren
Udgave nummer2
Sider (fra-til)13-16
Antal sider3
ISSN0108-6154
StatusUdgivet - mar. 2018

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater