Abstract
I denne artikel giver vi et indblik i, hvordan vi arbejder med multimodale tekster i læreruddannelsen i UCC, University College Capital. Vi ser først på rammen for arbejdet, nemlig hvordan multimodalitet beskrives i bekendtgørelsen og den
lokale studieordning, samt hvordan undervisningen i og med multimodale tekster har forandret sig historisk. Dernæst diskuterer vi det multimodalitetsbegreb,
vi anvender i undervisningen og giver via interview nogle eksempler på, hvordan
såvel vi selv som vores kolleger underviser de kommende lærere i multimodale tekster.
lokale studieordning, samt hvordan undervisningen i og med multimodale tekster har forandret sig historisk. Dernæst diskuterer vi det multimodalitetsbegreb,
vi anvender i undervisningen og giver via interview nogle eksempler på, hvordan
såvel vi selv som vores kolleger underviser de kommende lærere i multimodale tekster.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 21 |
Tidsskrift | Viden om Literacy |
Udgave nummer | 21 |
Sider (fra-til) | 22-27 |
Antal sider | 6 |
ISSN | 2245-2761 |
Status | Udgivet - 1 mar. 2017 |
Emneord
- Medier, kommunikation og sprog
- multimodale tekster