Multimodale tekster i læreruddannelsen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

    Abstract

    I denne artikel giver vi et indblik i, hvordan vi arbejder med multimodale tekster i læreruddannelsen i UCC, University College Capital. Vi ser først på rammen for arbejdet, nemlig hvordan multimodalitet beskrives i bekendtgørelsen og den
    lokale studieordning, samt hvordan undervisningen i og med multimodale tekster har forandret sig historisk. Dernæst diskuterer vi det multimodalitetsbegreb,
    vi anvender i undervisningen og giver via interview nogle eksempler på, hvordan
    såvel vi selv som vores kolleger underviser de kommende lærere i multimodale tekster.
    OriginalsprogDansk
    Artikelnummer21
    TidsskriftViden om Literacy
    Udgave nummer21
    Sider (fra-til)22-27
    Antal sider6
    ISSN2245-2761
    StatusUdgivet - 1 mar. 2017

    Emneord

    • Medier, kommunikation og sprog

    Citationsformater