Museet i den åbne skole: Læring fra partnerskabers udvikling af undervisningsforløb med anbefalinger til museer, skoler og kommuner

Gertrud Latif Knudsen, Marie Bonde Olesen

    Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportFormidling

    23 Downloads (Pure)

    Abstract

    Følgeforskningen har fulgt og indsamlet data fra de 15 lokale projekter gennem den 1½ års projektperiode. Den samlede anbefaling fra følgeforskningen er, at der fortsat samarbejdes mellem museum, skole og kommune, fordi der i partnerskaberne opstår et motiverende, personligt og fagligt udviklingsrum både for deltagende museumsinspektører, lærere og elever. Ligeledes dokumenterer rapporten, at eleverne får et stort læringsudbytte, som har betydning for både den måde de opfatter sig selv på, deres kompetencer, hvilke holdninger og værdier de har, samt en øget selvtillid idet de har gennemført en svær opgave.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedJelling
    ForlagNationalt Videnscenter for Historie- og Kulturformidling
    Vol/bind1
    Udgave1
    Antal sider162
    ISBN (Trykt)978-87-93587-04-5
    ISBN (Elektronisk)978-87-93587-05-2
    StatusUdgivet - jul. 2017

    Citationsformater