TY - GEN
T1 - Museet i den åbne skole
T2 - Læring fra partnerskabers udvikling af undervisningsforløb med anbefalinger til museer, skoler og kommuner
AU - Knudsen, Gertrud Latif
AU - Olesen, Marie Bonde
PY - 2017/7
Y1 - 2017/7
N2 - Følgeforskningen har fulgt og indsamlet data fra de 15 lokale projekter gennem den 1½ års projektperiode. Den samlede anbefaling fra følgeforskningen er, at der fortsat samarbejdes mellem museum, skole og kommune, fordi der i partnerskaberne opstår et motiverende, personligt og fagligt udviklingsrum både for deltagende museumsinspektører, lærere og elever. Ligeledes dokumenterer rapporten, at eleverne får et stort læringsudbytte, som har betydning for både den måde de opfatter sig selv på, deres kompetencer, hvilke holdninger og værdier de har, samt en øget selvtillid idet de har gennemført en svær opgave.
AB - Følgeforskningen har fulgt og indsamlet data fra de 15 lokale projekter gennem den 1½ års projektperiode. Den samlede anbefaling fra følgeforskningen er, at der fortsat samarbejdes mellem museum, skole og kommune, fordi der i partnerskaberne opstår et motiverende, personligt og fagligt udviklingsrum både for deltagende museumsinspektører, lærere og elever. Ligeledes dokumenterer rapporten, at eleverne får et stort læringsudbytte, som har betydning for både den måde de opfatter sig selv på, deres kompetencer, hvilke holdninger og værdier de har, samt en øget selvtillid idet de har gennemført en svær opgave.
M3 - Rapport
SN - 978-87-93587-04-5
VL - 1
BT - Museet i den åbne skole
PB - Nationalt Videnscenter for Historie- og Kulturformidling
CY - Jelling
ER -