Musik i pædagoguddannelsen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Helt overordnet er musik siden 2014 ikke længere beskrevet som et selvstændigt fagområde i pædagoguddannelsen, men der er også andre tendenser. For det første viser dette kapitel eksempler på, at mange pædagoguddannelser forsøger sig med alternative ordninger, der på den ene eller anden måde sætter musikken i centrum. For det andet synes der generelt at være en fornyet interesse omkring det legende, æstetiske og musiske (men altså ikke specifikt musik) i pædagoguddannelsen.
OriginalsprogDansk
TitelMusikfaget i undervisning og uddannelse : Status og perspektiv 2020
RedaktørerSven-Erik Holgersen, Finn Holst
Antal sider23
ForlagDPU, Aarhus Universitet
Publikationsdato2020
Sider119-141
ISBN (Trykt)87-7684-533-8
StatusUdgivet - 2020

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Børn og unge
  • Æstetik, design og medier

Citationsformater