Projekter pr. år
Abstract
Med afsæt i et case-studie diskuterer artiklen, hvordan sagsbehandlernes kategorisering af forældrene som ressourcestærke har en afgørende betydning for, hvordan både sagsbehandlerne og forældrene agerer i deres indbyrdes relation ved at forme deres respektive oplevelser af samarbejdet. Især iagttagelsesoptikken ressourcestærk viste sig at have et betydeligt konfliktpotentiale.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | uden for nummer |
Udgave nummer | 29 |
Sider (fra-til) | 14-25 |
Antal sider | 12 |
ISSN | 1600-888X |
Status | Udgivet - dec. 2014 |
Emneord
- diagnoser
- kategorisering
- socialrådergiver praksis
- socialt arbejde
- udsatte børn og unge
- socialrådgivning
- Bourdieu
- Luhmann
- Sagsbehandler praksis
- Udsatte børn og unge
- autisme ADHD
- forældresamarbejde
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Professionelles praksis i socialt arbejde med børn og unge - København
Nielsen, H. S. (Projektleder) & Moesby-Jensen, C. K. (Projektdeltager)
03/05/10 → 30/04/15
Projekter: Projekt › Forskning