"Når digitale læremidler rykker ind i danskundervisningen"

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

Abstract

Myten om, at lærerne foretrækker kridt fremfor digitale læremidler, er blevet overhalet af virkeligheden. Ifølge Folkeskolen nr. 19 oplever syv ud af ti lærere, at It løfter deres undervisning. De danske folkeskolelærere er godt med. Men spørgsmålet er, om teknikken og driftsikkerheden på skolerne kan følge med? Og om forlagene kan levere digitale læremidler, der ikke blot består af lærebøger med strøm til – men tidsvarende læremidler, som kan matche den igangværende it‐didaktiske udvikling på skolerne? Der investeres for tocifrede millionbeløb i udvikling af digitale læremidler, men ingen vil købe det digitale
drømmelæremiddel. ”Hvis læremidlet er for indviklet til at forklare, får vi det ikke solgt”, siger Ebbe Dam Nielsen, Forlagsdirektør, Alinea. (Nørby, 2012).
OriginalsprogDansk
FagbladSkolebiblioteksårbog
Udgave nummer2013
Antal sider5
ISSN0900-9582
StatusUdgivet - 1 feb. 2013

Emneord

  • tekniske hjælpemidler

Citationsformater