Når drivkraften spænder ben for den faglige intention: fordele, udfordringer og muligheder ved drivkraftsaktiviteter

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Artiklen undersøger først kendetegn for drivkraftsaktiviteter,
men samtidig også deres forskelligheder. Dernæst stilles der
skarpt på hvilke fordele, der er forbundet med at arbejde med
drivkraftsaktiviteter for derefter at problematisere de udfordringer,
der kan opstå, når drivkraften spænder ben for den faglige intention.
Slutteligt tilbydes mulige løsninger på udfordringerne i form af
konkrete didaktiske handletiltag.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLiv I Skolen
Sider (fra-til)20-29
Antal sider10
ISSN1398-2613
StatusUdgivet - dec. 2020

Emneord

  • leg
  • didaktik
  • bevægelsesdidaktik
  • folkeskolen
  • læring
  • aktionsforskning
  • bevægelse

Citationsformater