Abstract
Gennem det seneste par år har CELM forvaltet statslige støttemidler på ca. 3 mio. kroner. Indsatsen har fokuseret på projekter omkring kvalificering af pratikforløb, omlægning til fjernundervisnig, digitale læringsresurser, undervisningsdifferentiering, digitale eksamensformer og fastholdelse af studerende. De sundhedsfaglige uddannelser har været særligt begunstiget, idet en overvejende del af projekterne afvikles her. Dette har i sig selv øget erfaringsgrundlaget blandt undervisere og studerende i de sundhedsfaglige uddannelser, men det har også på nogele områder tilvejebragt ny viden og spidskompetencer som det konkrete projekt, der omtales i det efterfølgende, viser. Ny viden og netværk mellem personer med spidskompetencer er samtidigt afgørende for, at CELM kan indfri forventningerne fra omverdenen som prodcent af videnbaserede aktiviteter og et kompetent tilbageløb af bæredygtige erfaringer til uddannelserne i VIA.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Andet | Årsskrift for Udviklingsdivisionen VIA UC |
Vol/bind | 2009 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 28-31 |
Antal sider | 4 |
Status | Udgivet - 1 dec. 2009 |
Emneord
- e-portfolio
- studieredskab
- sygeplejerskeuddannelsen
- undervisningsdifferentiering