Når e-portfolio bygger bro mellem teori og praksis: Undervisningsdifferentiering og e-portfolio i sygeplejerskeuddannelsen i VIA

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

Abstract

Gennem det seneste par år har CELM forvaltet statslige støttemidler på ca. 3 mio. kroner. Indsatsen har fokuseret på projekter omkring kvalificering af pratikforløb, omlægning til fjernundervisnig, digitale læringsresurser, undervisningsdifferentiering, digitale eksamensformer og fastholdelse af studerende. De sundhedsfaglige uddannelser har været særligt begunstiget, idet en overvejende del af projekterne afvikles her. Dette har i sig selv øget erfaringsgrundlaget blandt undervisere og studerende i de sundhedsfaglige uddannelser, men det har også på nogele områder tilvejebragt ny viden og spidskompetencer som det konkrete projekt, der omtales i det efterfølgende, viser. Ny viden og netværk mellem personer med spidskompetencer er samtidigt afgørende for, at CELM kan indfri forventningerne fra omverdenen som prodcent af videnbaserede aktiviteter og et kompetent tilbageløb af bæredygtige erfaringer til uddannelserne i VIA.
OriginalsprogDansk
AndetÅrsskrift for Udviklingsdivisionen VIA UC
Vol/bind2009
Udgave nummer1
Sider (fra-til)28-31
Antal sider4
StatusUdgivet - 1 dec. 2009

Emneord

  • e-portfolio
  • studieredskab
  • sygeplejerskeuddannelsen
  • undervisningsdifferentiering

Citationsformater