Når feedback går gennem skriftlighed fra underviser til studerende

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Hvordan kan feedback forstås og anvendes i pædagoguddannelsen, når feedback går gennem en skriftlig proces? Dette spørgsmål belyses gennem en udvidet forståelse af feedback som værende en del af undervisningsbegrebet. SOLO-taksonomien kan her være et konstruktivt redskab til stilladsering af undervisningen. Metodisk tages der afsæt i problembaseret læring og undervisning, der gennem et eksempel fra uddannelsens 1. semester demonstrerer, hvordan feedback kan understøtte de studerendes læreproces.
OriginalsprogDansk
TitelFeedback i pædagoguddannelsen
RedaktørerKirsten Hyldahl, Preben Olund Kirkegaard
Antal sider13
ForlagDafolo
Publikationsdatonov. 2021
Sider65-78
Kapitel4
ISBN (Trykt)9788772340425
StatusUdgivet - nov. 2021
NavnDen professionelle pædagog

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Feedback
  • Formativ vurdering
  • Læring
  • didaktik
  • undervisning

Citationsformater