Når forskellige typer spiller sammen: om personligt samarbejde og anerkendelse

Jette Susanne Eriksen, Per Øhrgaard

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

I kapitlet vises, hvorledes vi som mennesker har forskellige, typiske måder at kommunikere og handle på, samt hvorledes dette har betydning for vores samarbejdsrelationer. Kapitlets væsentlige pointe er, at der i et personalesamarbejde kan udvikles større forståelse for hinandens foretrukne måde at fungere på ved hjælp af teorien om personlighedstypologier. Der leveres i kapitlet bud på hvorledes viden om typologier og anerkendende relationer kan være med til at skabe det nødvendige psykologiske klima, som bevirker at personale og børn i en hvilken som helst pædagogiske institution tør træde i karakter i mødet med hinandens forskelligheder og derved bidrage til personlig og social udvikling for både børn og voksne.
OriginalsprogDansk
TitelPædagogik : læring,udvikling og forandring
RedaktørerTue Sanderhage, Per Øhrgaard
Antal sider27
ForlagHans Reitzels Forlag
Publikationsdato2008
Sider214-241
ISBN (Trykt)978-87-412-5203-2
StatusUdgivet - 2008

Citationsformater