Abstract
I Fælles Mål er der sat fokus på vigtigheden af, at alle faglærere arbejder med og stilladserer elevernes fagsproglige udvikling. Det er både indskrevet som en integreret del af elevernes kompetenceudvikling i geografi og i det tværgående tema; sproglig udvikling.
I denne artikel vil vi forsøge at give et bud på, hvordan man som lærer helt konkret kan planlægge sin undervisning og stilladsere elevernes udvikling af fagsprog med udgangspunkt i en dobbeltlektion i et fællesfagligt forløb om vandets kredsløb i en 7. klasse.
Inden vi går helt tæt på praksis, vil vi forholde os til stilladseringbegrebet, og hvilken betydning det har, at læreren indtænker stilladsering i forhold til elevernes sproglige udvikling i fagene.
I denne artikel vil vi forsøge at give et bud på, hvordan man som lærer helt konkret kan planlægge sin undervisning og stilladsere elevernes udvikling af fagsprog med udgangspunkt i en dobbeltlektion i et fællesfagligt forløb om vandets kredsløb i en 7. klasse.
Inden vi går helt tæt på praksis, vil vi forholde os til stilladseringbegrebet, og hvilken betydning det har, at læreren indtænker stilladsering i forhold til elevernes sproglige udvikling i fagene.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Geografisk Orientering |
Vol/bind | 49. årgang 2019 |
Udgave nummer | Nr. 4 |
Sider (fra-til) | 46-51 |
Antal sider | 6 |
ISSN | 0105-4848 |
Status | Udgivet - okt. 2019 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning