Når læreren tager skolen ud af skolen

Trine Elisabeth Hyllested

Publikation: Ph.d. afhandling/ kandidat/ diplomPh.d. afhandlingForskningpeer review

24 Downloads (Pure)

Abstract

Denne afhandling undersøger brugen af ud-af-skolen aktiviteter i naturfagsundervisningen i folkeskolen i Danmark. Det er anbefalet i lovgivningen og undervisningsvejledningerne, at man anvender det omgivende samfund i undervisningen (Andersen et al., 2004). Der er en lang tradition i Danmark for at inddrage det omgivende samfund i naturfagsundervisningen (Jørgensen, 1924) og siden 60érne har de professionelle formidlingsrammer for skoler været i hastig stigning. Videnskabsministeriet opfordrer til, at man bruger det at tage ud af skolen som en ud af flere muligheder for at forøge interessen for naturvidenskab (Videnskabsministeriet, 2005).
OriginalsprogDansk
StatusUdgivet - 2007
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • didaktik
  • folkeskolen
  • læreprocesser
  • læring
  • naturfag
  • skoleudvikling

Citationsformater