Projekter pr. år
Abstract
Formålet med artiklen er at undersøge, hvordan skoler kan arbejde med mad og måltider ud fra en teoretisk forståelse af maddannelse. Artiklen fremstiller eksempler på hvordan skoler kan inddrage mad og måltider for at fremme trivsel, dannelse og læring. Der er indsamlet kvalitative data på fire danske skoler, og en model for maddannelse på forskellige niveauer bliver præsenteret i analysen. Slutteligt opridser artiklen fordele, ulemper, barrierer og katalysatorer for at arbejde med mad og måltider i skolen.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Aarhus |
---|---|
Forlag | VIA Ernæring og Sundhed |
Antal sider | 32 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-999723-0-2 |
Status | Udgivet - 1 mar. 2017 |
Emneord
- Børn og unge
- pædagogisk arbejde
- dannelse
- læring
- folkeskolen
- skole
- kost
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Mad- og måltidspædagogik i heldagsskolen
Vind, S. H. & Lynggaard, M. Z.
01/01/15 → 30/12/16
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation