Når mor ikke indfrier forventningerne: hvordan kan man evaluere på sagen?

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

    Abstract

    Teksten har to parallelle perspektiver og tager udgangspunkt i to spørgsmål:
    'Hvordan kvalificere studerendes studieprocesser til at reflektere over egen læring og perspektivere dette til den kommende lærerprofession?' og 'Hvordan kvalificere eksamen til at vurdere det, der er relevant for professionen?'
    Med afsæt i et problemorienteret projekt i billedkunst eksemplificeres det, hvad en studieproces kvalificerer ift. formelle krav og vurderingskriterier - og hvordan eksamensformen har betydning for de studieprocesser og den undervisning, som finder sted.
    Artiklen er et bidrag til Serien 'Kamelrefleksioner - tematiseringer af læreruddannelsens professionssige', som er resultatet af et 3-årigt udviklingsarbejde og netværkssamarbejde 'Udvikling af seminariefaget billedkunst i et nyt århundrede' mellem AAU/ Danmarks pædagogiske Universitet, Læreruddannelsen i Ålborg og Læreruddannelsen Zahle.
    OriginalsprogDansk
    TitelEksamen - set i lyset af billedkunstfaget
    RedaktørerKirsten Skov, Mie Buhl, Kirsten Meisner Christensen
    Antal sider18
    Vol/bind3
    Udgivelses stedKøbenhavn
    ForlagN. Zahles Seminarium
    Publikationsdato2005
    Sider47-65
    ISBN (Trykt)8776840395
    StatusUdgivet - 2005
    NavnKamelrefleksioner - tematiseringer af læreruddannelsens professionssigte.
    Vol/bind3

    Citationsformater

    Skov, K. (2005). Når mor ikke indfrier forventningerne: hvordan kan man evaluere på sagen? I K. Skov, M. Buhl, & K. M. Christensen (red.), Eksamen - set i lyset af billedkunstfaget (Bind 3, s. 47-65). N. Zahles Seminarium. Kamelrefleksioner - tematiseringer af læreruddannelsens professionssigte., Bind. 3