Abstract
Pædagoger har en fornem opgave i at stimulere børns kreativitet. Legen står centralt i den styrkede pædagogiske læreplan, og legen skal være gennemgående tema hele dagen. Ét af læreplanstemaerne ’Kultur, æstetik og fællesskab’, sætter fokus på, at kulturelle oplevelser har en skabende kraft,
der aktiverer børns sanser og følelser. Vi ved, at når børn leger, bruger de deres fantasi og kreativitet.
Børn skal stimuleres og have impulser fra de voksne for at blive inspireret til nye lege. Dette fordrer, at de voksne ligeledes bryder med deres vaner, gør noget nyt og bruger deres improvisationskompetencer, hvilket udfoldes i denne artikel gennem cases fra dagsinstitutioner.
der aktiverer børns sanser og følelser. Vi ved, at når børn leger, bruger de deres fantasi og kreativitet.
Børn skal stimuleres og have impulser fra de voksne for at blive inspireret til nye lege. Dette fordrer, at de voksne ligeledes bryder med deres vaner, gør noget nyt og bruger deres improvisationskompetencer, hvilket udfoldes i denne artikel gennem cases fra dagsinstitutioner.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 24 mar. 2021 |
Udgivelsessted | Odense |
Udgiver | UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole |
Antal sider | 10 |
Status | Udgivet - 24 mar. 2021 |
Navn | Akademiske Praksisartikler |
---|
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- kreative processer