Projekter pr. år
Abstract
Artiklen argumenterer for, at pædagogikkens trivsel er tæt forbundet til børns trivsel. Pædagogikkens trives når det pædagogiske personale har tid og ro til at gå fagligt til værks og har ejerskab til pædagogisk udvikling. Artiklen præsenterer professionscirkler som en metode til pædagogisk udvikling, hvor pædagoger, pædagogmedhjælpere, ledere, forskere og studerende samarbejder.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Pædagogisk extrakt |
Udgave nummer | 21 |
Sider (fra-til) | 34-37 |
Antal sider | 4 |
ISSN | 2246-7920 |
Status | Udgivet - dec. 2022 |
Emneord
- Børn og unge
- Skoler, fag og institutioner
- dagtilbud
- Uddannelse, professioner og erhverv
- pædagog
- pædagogmedhjælper
- Undersøgelsesdesign, teori og metode
- design based research
- forskningscirkler
- professionscirkler
Projekter
- 1 Igangværende
-
Alliance - En undersøgelse af den styrkede pædagogiske læreplans pædagogiske og forvaltningsmæssige realiseringsprocesser
Rothuizen, J. J. (Projektdeltager), Rasch-Christensen, A. (Projektdeltager), Koumaditis, L. J. (Projektleder), Kofod-Hannberg, E. (Projektdeltager), Buus, A. M. (Projektleder), Petersen, C. S. F. (Projektdeltager) & Laursen, H. (Projektdeltager)
01/10/19 → 31/12/24
Projekter: Projekt › Forskning
Fil