Abstract

Artiklen argumenterer for, at pædagogikkens trivsel er tæt forbundet til børns trivsel. Pædagogikkens trives når det pædagogiske personale har tid og ro til at gå fagligt til værks og har ejerskab til pædagogisk udvikling. Artiklen præsenterer professionscirkler som en metode til pædagogisk udvikling, hvor pædagoger, pædagogmedhjælpere, ledere, forskere og studerende samarbejder.
OriginalsprogDansk
TidsskriftPædagogisk extrakt
Udgave nummer21
Sider (fra-til)34-37
Antal sider4
ISSN2246-7920
StatusUdgivet - dec. 2022

Emneord

  • Børn og unge
  • Skoler, fag og institutioner
  • dagtilbud
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • pædagog
  • pædagogmedhjælper
  • Undersøgelsesdesign, teori og metode
  • design based research
  • forskningscirkler
  • professionscirkler

Citationsformater