Når plejeforældre er isbrydere for børnenes lyst til at lære

Nina Madsen-Sjö, Celine Kragh Lise, Charlotte Bredahl Jacobsen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Mange børn og unge i udsatte positioner bliver ramt på deres læring og skolegang. Det store udestående spørgsmål er, hvordan vi finder effektive metoder til at imødegå dette problem. I dette studie har vi fundet inspiration fra andre danske studier med evalueringsdesign af høj kvalitet, hvor vi har udvalgt de bedste komponenter til at skabe en ny indsats med læringsspil i hjemmet. I denne artikel gennemgår vi vi designet samt den efterfølgende evaluering, som danske plejefamilier har vi bidraget til fra otte kommuner.
OriginalsprogDansk
TidsskriftPædagogisk psykologisk tidsskrift
Vol/bind60
Udgave nummer1
Sider (fra-til)88-98
Antal sider11
ISSN1903-0002
StatusUdgivet - 2023

Emneord

  • Børn og unge
  • Socialt arbejde og sociale forhold

Citationsformater