Når skolen udvikler sig indefra: Organisationsudvikling i et informations- og kommunikationsteknologisk perspektiv

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogForskning

Abstract

Denne bog handler om udvikling og informationsteknologi. Den forsøger at belyse og besvare spørgsmål som: Hvorfor er det nødvendigt at udvikle skolen? Hvorfor er det nødvendigt at implementere informationsteknologi i skolen? Hvorfor er det nødvendigt for skolens fremtid, at udvikling af teknologisk kompetence og skolekultur sker samtidig? Hvilken rolle bør medarbejder og ledelse indtage i en udviklingsproces? Hvorfor gør spørgsmål som disse en betydningsfuld forskel i en udviklingsproces? Findes der "trædesten" i udviklingsprocesser, der er mere værdifulde end andre?Bogen henvender sig til ledere og den stadig stigende del af skolers og uddannelsesinstitutioners medarbejdere, der i forskellige sammenhænge har til opgave at skabe intern udvikling, samt til konsulenter, studerende og andre, der på et praktisk og teoretisk niveau interesserer sig for organisatoriske forandrings- og læreprocesser.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagDanmarks Pædagogiske Universitets Forlag
Vol/bind1
Udgave1
Antal sider318
ISBN (Trykt)87-7613-015-0
ISBN (Elektronisk)978-87-7684-150-8
StatusUdgivet - 1 jan. 2003

Emneord

  • kompetenceudvikling

Citationsformater