Abstract
Små børn lærer deres allerførste lege, mens de leger med en voksen. De tidlige legeerfaringer danner fundament for at lege – resten af livet. Og den voksne vedbliver at spille en væsentlig rolle.
Vi viser, hvordan du som omsorgsperson i dagpleje og vuggestue kan rammesætte, støtte og guide små børns lege på legens og børnenes betingelser. Vi fortæller, hvordan din pædagogisk praksis og evalueringskulturen kan forme sig, når legen er grundlæggende.
Vi henvender os til jer, der professionelt har med små børn at gøre – dagplejere, pædagoger, pædagogiske assistenter, medhjælpere og ledere, pædagogstuderende, elever på pædagogisk assistent uddannelse samt undervisere.
Bogen udfylder et tomrum i dansk faglitteratur om små børns lege i dagtilbud. Den bygger på forskning og praksisnære eksempler.
Vi viser, hvordan du som omsorgsperson i dagpleje og vuggestue kan rammesætte, støtte og guide små børns lege på legens og børnenes betingelser. Vi fortæller, hvordan din pædagogisk praksis og evalueringskulturen kan forme sig, når legen er grundlæggende.
Vi henvender os til jer, der professionelt har med små børn at gøre – dagplejere, pædagoger, pædagogiske assistenter, medhjælpere og ledere, pædagogstuderende, elever på pædagogisk assistent uddannelse samt undervisere.
Bogen udfylder et tomrum i dansk faglitteratur om små børns lege i dagtilbud. Den bygger på forskning og praksisnære eksempler.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Frederikshavn |
---|---|
Forlag | Dafolo |
Antal sider | 138 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7234-247-4 |
Status | Udgivet - mar. 2024 |
Emneord
- børn
- leg
- pædagogisk arbejde