Når systematiske reviews (mis)informerer pædagogisk praksis - om forholdet mellem systematiseret forskningsviden og pædagogiske praksis

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

I løbet af de sidste ti år har vi, nationalt såvel som internationalt, været vidne til en betydelig vækst i produktionen af systematiske reviews inden for pædagogik og uddannelse. I forbindelse med omfattende reformer af dele af den pædagogiske praksis og professionsuddannelserne til pædagog og lærer synes det tydeligt, at diskursen omkring forskningsviden og evidensbegrebet er blevet tiltagende fremtrædende. I dette kapitel diskuteres forholdet mellem systematiseret forsknings-viden og den pædagogiske praksis, og der stilles spørgsmål til, hvorvidt systematiske reviews reelt bidrager til den pædagogiske professionelles viden og handlemuligheder.
OriginalsprogDansk
TitelEvidens i pædagogens arbejde : En introduktion
RedaktørerTorben Næsby
Antal sider15
ForlagDafolo
Publikationsdatomaj 2015
ISBN (Trykt)978-87-7160-017-9
StatusUdgivet - maj 2015
NavnDen professionelle pædagog

Emneord

  • evidens

Citationsformater