Når teknologien gør en forskel - om ordblinde elevers brug af læse- og skriveteknologi i undervisningen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Først præsenteres en samlet forståelse af disse begreber og strategier, og dernæst præsenteres en undersøgelse af et undervisningsforløb, der har til formål at indtænke ordblinde elevers anvendelse af læse- og skriveteknologi i undervisningen. Her fremdrages tre didaktiske fokuspunkter af betydning for praksis. Til sidst peges på, hvordan der kan arbejdes med læse- og skriveteknologi i undervisningen.
OriginalsprogDansk
TitelLiteracydidaktik i fagene på mellemtrinnet
RedaktørerKirsten Friis, Dorte Østergren-Olsen
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato2018
Sider167-177
Kapitel12
ISBN (Trykt)978-87-7160-590-7
StatusUdgivet - 2018

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • literacydidaktik
  • mellemtrin

Citationsformater