Abstract
Først præsenteres en samlet forståelse af disse begreber og strategier, og dernæst præsenteres en undersøgelse af et undervisningsforløb, der har til formål at indtænke ordblinde elevers anvendelse af læse- og skriveteknologi i undervisningen. Her fremdrages tre didaktiske fokuspunkter af betydning for praksis. Til sidst peges på, hvordan der kan arbejdes med læse- og skriveteknologi i undervisningen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Literacydidaktik i fagene på mellemtrinnet |
Redaktører | Kirsten Friis, Dorte Østergren-Olsen |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 2018 |
Sider | 167-177 |
Kapitel | 12 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7160-590-7 |
Status | Udgivet - 2018 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- literacydidaktik
- mellemtrin