TY - ADVS
T1 - Når teori i idrætsundervisningen understøtter den praktiske dimension af faget
A2 - Christensen, Andreas Bolding
A2 - Messell, Marie
A2 - Petersen, Emilie
A2 - Jørgensen, Andreas
N1 - Podcast
PY - 2021/4/19
Y1 - 2021/4/19
N2 - I denne episode tager vi en snak med Andreas Bolding Christensen, Emilie Petersen og Marie Messell om deres artikel, der handler om, hvordan man kan inddrage teori i sin idrætsundervisning, så det understøtter den praktiske dimension af faget.De har lavet en TeoriIntegrationsModel (TIM), der gennem fire didaktiske spørgsmål tilbyder nogle holdepunkter, man kan gøre sig i forbindelse med teoriintegration i idræt. Undervejs kommer de med nogle praksisnære eksempler, hvor blandt andet legene; at lege en hund i snor og at lege en ko der kommer på græs benævnes som eksempler på lege, der kan bruges, når man fx i dans og udtryk arbejder med fagbegreberne bundet/fri.Slutteligt afliver de nogle misforståelser om teori i idræt, og kommer med bud på, hvad de i stedet mener er mere korrekte forståelser.
AB - I denne episode tager vi en snak med Andreas Bolding Christensen, Emilie Petersen og Marie Messell om deres artikel, der handler om, hvordan man kan inddrage teori i sin idrætsundervisning, så det understøtter den praktiske dimension af faget.De har lavet en TeoriIntegrationsModel (TIM), der gennem fire didaktiske spørgsmål tilbyder nogle holdepunkter, man kan gøre sig i forbindelse med teoriintegration i idræt. Undervejs kommer de med nogle praksisnære eksempler, hvor blandt andet legene; at lege en hund i snor og at lege en ko der kommer på græs benævnes som eksempler på lege, der kan bruges, når man fx i dans og udtryk arbejder med fagbegreberne bundet/fri.Slutteligt afliver de nogle misforståelser om teori i idræt, og kommer med bud på, hvad de i stedet mener er mere korrekte forståelser.
KW - folkeskolen
KW - idræt
M3 - Musik- og lydproduktion
PB - Lyden af Idræt
CY - Odense
ER -