Når undersøgende arbejde og udeskole skaber sammenhæng mellem kompetence og stofområde i matematikundervisning

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Kapitlet handler om udeskole i matematikundervisningen. En 5. klasse arbejder med måleenheder, rumfang og matematiske modellering i skolegården. Eleverne undersøger rumfanget af et asketræs plateau, og de anvender matematisk modellering til at beskrive og illustrere deres undersøgelse. Kapitlet belyser, hvordan undersøgende arbejde kan koble stofområder og kompetencer i matematikundervisningen.
OriginalsprogDansk
TitelUdeskole i teori og praksis
RedaktørerJørgen Bæhrenholdt, Marianne Hald
Antal sider13
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato1 aug. 2020
Sider83-95
Kapitel5
ISBN (Trykt)978-87-7234-019-7
ISBN (Elektronisk)978-87-7234-0-883
StatusUdgivet - 1 aug. 2020

Emneord

  • udeskole
  • matematik
  • modelleringskompetence
  • undersøgende arbejde
  • Udeskole

    Møller, M. (Projektdeltager)

    01/10/1801/10/20

    Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation

Citationsformater