Projekter pr. år
Abstract
Kapitlet handler om udeskole i matematikundervisningen. En 5. klasse arbejder med måleenheder, rumfang og matematiske modellering i skolegården. Eleverne undersøger rumfanget af et asketræs plateau, og de anvender matematisk modellering til at beskrive og illustrere deres undersøgelse. Kapitlet belyser, hvordan undersøgende arbejde kan koble stofområder og kompetencer i matematikundervisningen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Udeskole i teori og praksis |
Redaktører | Jørgen Bæhrenholdt, Marianne Hald |
Antal sider | 13 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 1 aug. 2020 |
Sider | 83-95 |
Kapitel | 5 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7234-019-7 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-7234-0-883 |
Status | Udgivet - 1 aug. 2020 |
Emneord
- udeskole
- matematik
- modelleringskompetence
- undersøgende arbejde
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Udeskole
Møller, M. (Projektdeltager)
01/10/18 → 01/10/20
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation