Projekter pr. år
Abstract
Læreruddannelsen som udviklingslaboratorium handler om udvikling af gode undervisnings- og arbejdsformer gennem iterative processer og eksperimenter. Artiklen fokuserer på didaktiske eksperimenter og iterative processer som et aspekt i uddannelsesudvikling og fremlægger de foreløbige resultater og tendenser fra empiriske og teoretiske studier i LULAB-følgeforskningen, hvor det belyses, hvordan eksperimenterende og iterative arbejdsformer kan fortolkes og integreres i regi af LULAB-initiativet og LULAB-projekterne. Der er særligt fokus på det didaktiske samarbejde - co-creation - mellem undervisere og studerende
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Læreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse : læringspointer og ny viden |
Redaktører | Birgitte Lund Nielsen, Anja Madsen Kvols |
Antal sider | 6 |
Forlag | VIA University College |
Publikationsdato | 2021 |
Sider | 100-105 |
ISBN (Trykt) | 978-87-995920-3-6 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-995920-3-6 |
Status | Udgivet - 2021 |
Projekter
- 1 Igangværende
-
Uddannelsesudvikling i professionsuddannelse - læreruddanneres og studerendes agency (LULAB følgeforskning)
Nielsen, B. L., Lund, J. H., Jepsen, C. B., Wiskerchen, M. & Hansen, B. D.
01/01/20 → 31/12/24
Projekter: Projekt › Forskning
Fil