Når undervisere eksperimenterer med at udvikle undervisning i samarbejde med studerende

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskningpeer review

160 Downloads (Pure)

Abstract

Læreruddannelsen som udviklingslaboratorium handler om udvikling af gode undervisnings- og arbejdsformer gennem iterative processer og eksperimenter. Artiklen fokuserer på didaktiske eksperimenter og iterative processer som et aspekt i uddannelsesudvikling og fremlægger de foreløbige resultater og tendenser fra empiriske og teoretiske studier i LULAB-følgeforskningen, hvor det belyses, hvordan eksperimenterende og iterative arbejdsformer kan fortolkes og integreres i regi af LULAB-initiativet og LULAB-projekterne. Der er særligt fokus på det didaktiske samarbejde - co-creation - mellem undervisere og studerende
OriginalsprogDansk
TitelLæreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse : læringspointer og ny viden
RedaktørerBirgitte Lund Nielsen, Anja Madsen Kvols
Antal sider6
ForlagVIA University College
Publikationsdato2021
Sider100-105
ISBN (Trykt)978-87-995920-3-6
ISBN (Elektronisk)978-87-995920-3-6
StatusUdgivet - 2021

Citationsformater