Når vurderinger af børneliv mindsker børn og professionelles fælles rådighed

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

    Abstract

    Artiklen er skrevet med afsæt i Ph.d. forsvar og omhandler en optagethed af at forstå, hvad vuggestuebørn er fælles om, - hvordan vuggestuebørn bidrager transformerende til udvikling af den pædagogiske praksis samt hvordan børns bidrag får betydning i sammenhæng med de voksnes bestræbelser på at inkludere og opspore bekymringsvækkende børneliv. I artiklen peges der på hvordan børnenes indflydelse og bidrag i vuggestuens hverdagsarrangementer begrænses og bliver til forstyrrelser i situationer, hvor de professionelle skal evaluere og vurdere børnenes deltagelse.
    OriginalsprogDansk
    Artikelnummer3
    TidsskriftNordiske udkast
    Vol/bind45
    Udgave nummer2
    Sider (fra-til)40-55
    Antal sider16
    ISSN1396-3953
    StatusUdgivet - 2018

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning

    Citationsformater