TY - JOUR
T1 - Nærområdet i historieundervisningen – hvorfor og hvordan?
AU - Poulsen, Jens Aage
PY - 2018
Y1 - 2018
N2 - Fortiden, eller hvad der kan kaldes levet historie, er der ikke længere. Men også på skolen og i dens nærområde har den efterladt sig spor, som er oplagt at bruge i historieundervisningen. At arbejde med disse spor kan give eleverne forståelse for og erfaringer med, at historie er et undersøgende fag, hvor de selv skaber historie. Artiklen begrunder, hvorfor det er tilfældet, og den giver forslag til, hvordan man kan arbejde med nærområdet i historieundervisningen.
AB - Fortiden, eller hvad der kan kaldes levet historie, er der ikke længere. Men også på skolen og i dens nærområde har den efterladt sig spor, som er oplagt at bruge i historieundervisningen. At arbejde med disse spor kan give eleverne forståelse for og erfaringer med, at historie er et undersøgende fag, hvor de selv skaber historie. Artiklen begrunder, hvorfor det er tilfældet, og den giver forslag til, hvordan man kan arbejde med nærområdet i historieundervisningen.
M3 - Tidsskriftsartikel
SN - 2446-4309
JO - RADAR – Historiedidaktisk Tidsskrift
JF - RADAR – Historiedidaktisk Tidsskrift
ER -