Abstract
Studieaktivitetsmodellen har som overordnet formål at tydeliggøre, hvordan er-hvervs- og professionsrettet uddannelse udover klassiske undervisningsaktiviteter benytter varierede studieaktivitetsformer, der tilsammen tilgodeser det særegne i en erhvervs- og professionsuddannelse. De overordnede konklusioner fra de 5 nationale projekter peger på, at arbejdet med studieaktivitetsmodellen synes at have et uudnyttet potentiale til at støtte op om de studerende selvstændige arbejde i professionsuddannelserne, herunder kommunikere om den fælles ramme for at tale om undervisning og selvstændige studieaktiviteter.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 22 mar. 2018 |
Antal sider | 2 |
Status | Udgivet - 22 mar. 2018 |
Begivenhed | Studieaktivitetsmodellen i et professionsdidaktisk perspektiv: Professionshøjskolernes konference om studieaktivitetsmodellen - VIA University College, Aarhus C., Danmark Varighed: 22 mar. 2018 → 22 mar. 2018 http://xn--danskeprofessionshjskoler-xtc.dk/konference/ (Link til konferencen) |
Konference
Konference | Studieaktivitetsmodellen i et professionsdidaktisk perspektiv |
---|---|
Lokation | VIA University College |
Land | Danmark |
By | Aarhus C. |
Periode | 22/03/18 → 22/03/18 |
Andet | I 2015 blev der igangsat et nationalt forskningsprogram med det sigte at frembringe viden om, hvordan professionsuddannelserne og professionsdidaktik kan videreudvikles. Der er i regi heraf igangsat 5 delprojekter på tværs af programmets overordnede for... |
Internetadresse |
|
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv