Nationalt forskningsprogram om studieaktivitetsmodellen – tværgående pointer og fremtidige perspektiver

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskning

7 Downloads (Pure)

Abstract

De overordnede konklusioner fra projekterne peger på, at arbejdet med studieaktivi-tetsmodellen synes at have et uudnyttet potentiale til at støtte op om de studerende selvstændige arbejde i professionsuddannelserne, herunder kommunikere om den fæl-les ramme for at tale om undervisning og selvstændige studieaktiviteter. Forskningspro-jekterne peger særligt på tre forhold, der kan styrkes og kvalificeres i anvendelsen af studieaktivitetsmodellen:
1. Bedre tilrettelæggelse af sammenhæng mellem teori og praksis i professionsbache-loruddannelserne
2. Sikre en sammenhængende anvendelse af modellens forskellige kategorier
3. Sikre kompetenceudvikling for undervisere med fokus på hvordan studieaktivitets-modellens fire kategorier kontinuerligt udvikles og anvendes.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato22 mar. 2018
Antal sider11
StatusUdgivet - 22 mar. 2018
BegivenhedStudieaktivitetsmodellen i et professionsdidaktisk perspektiv: Professionshøjskolernes konference om studieaktivitetsmodellen - VIA University College, Aarhus C., Danmark
Varighed: 22 mar. 201822 mar. 2018
http://xn--danskeprofessionshjskoler-xtc.dk/konference/ (Link til konferencen)

Konference

KonferenceStudieaktivitetsmodellen i et professionsdidaktisk perspektiv
LokationVIA University College
Land/OmrådeDanmark
ByAarhus C.
Periode22/03/1822/03/18
AndetI 2015 blev der igangsat et nationalt forskningsprogram med det sigte at frembringe viden om, hvordan professionsuddannelserne og professionsdidaktik kan videreudvikles. Der er i regi heraf igangsat 5 delprojekter på tværs af programmets overordnede for...
Internetadresse

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater