Abstract
De overordnede konklusioner fra projekterne peger på, at arbejdet med studieaktivi-tetsmodellen synes at have et uudnyttet potentiale til at støtte op om de studerende selvstændige arbejde i professionsuddannelserne, herunder kommunikere om den fæl-les ramme for at tale om undervisning og selvstændige studieaktiviteter. Forskningspro-jekterne peger særligt på tre forhold, der kan styrkes og kvalificeres i anvendelsen af studieaktivitetsmodellen:
1. Bedre tilrettelæggelse af sammenhæng mellem teori og praksis i professionsbache-loruddannelserne
2. Sikre en sammenhængende anvendelse af modellens forskellige kategorier
3. Sikre kompetenceudvikling for undervisere med fokus på hvordan studieaktivitets-modellens fire kategorier kontinuerligt udvikles og anvendes.
1. Bedre tilrettelæggelse af sammenhæng mellem teori og praksis i professionsbache-loruddannelserne
2. Sikre en sammenhængende anvendelse af modellens forskellige kategorier
3. Sikre kompetenceudvikling for undervisere med fokus på hvordan studieaktivitets-modellens fire kategorier kontinuerligt udvikles og anvendes.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 22 mar. 2018 |
Antal sider | 11 |
Status | Udgivet - 22 mar. 2018 |
Begivenhed | Studieaktivitetsmodellen i et professionsdidaktisk perspektiv: Professionshøjskolernes konference om studieaktivitetsmodellen - VIA University College, Aarhus C., Danmark Varighed: 22 mar. 2018 → 22 mar. 2018 http://xn--danskeprofessionshjskoler-xtc.dk/konference/ (Link til konferencen) |
Konference
Konference | Studieaktivitetsmodellen i et professionsdidaktisk perspektiv |
---|---|
Lokation | VIA University College |
Land/Område | Danmark |
By | Aarhus C. |
Periode | 22/03/18 → 22/03/18 |
Andet | I 2015 blev der igangsat et nationalt forskningsprogram med det sigte at frembringe viden om, hvordan professionsuddannelserne og professionsdidaktik kan videreudvikles. Der er i regi heraf igangsat 5 delprojekter på tværs af programmets overordnede for... |
Internetadresse |
|
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning