Natur, udeliv og science

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Kapitlet beskriver og definerer det pædagogiske læreplanstema,`natur, udeliv og science`i den styrkede pædagogiske læreplan. Beskrivelsen vægter især at definere de tre nye begreber, science, matematisk opmærksomhed og bæredygtig udvikling. Fokus er på `emergent science`, forstået som børns begyndende og gryende forståelse for de store lovmæssigheder i verden - med vægt på et legende, undersøgende og eksperimenterende samspil voksne og børn imellem.
    OriginalsprogDansk
    TitelDen styrkede pædagogiske læreplan : Baggrund, perspektiver og dilemmaer
    RedaktørerChristian Aabro
    Antal sider23
    UdgivelsesstedFrederiksberg
    ForlagSamfundslitteratur
    Publikationsdato2019
    Sider119-141
    Kapitel6
    ISBN (Trykt)978-87-593-3137-8
    StatusUdgivet - 2019

    Emneord

    • Børn og unge

    Citationsformater