Abstract
Kapitlet beskriver og definerer det pædagogiske læreplanstema,`natur, udeliv og science`i den styrkede pædagogiske læreplan. Beskrivelsen vægter især at definere de tre nye begreber, science, matematisk opmærksomhed og bæredygtig udvikling. Fokus er på `emergent science`, forstået som børns begyndende og gryende forståelse for de store lovmæssigheder i verden - med vægt på et legende, undersøgende og eksperimenterende samspil voksne og børn imellem.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Titel | Den styrkede pædagogiske læreplan : Baggrund, perspektiver og dilemmaer |
| Redaktører | Christian Aabro |
| Antal sider | 23 |
| Udgivelsessted | Frederiksberg |
| Forlag | Samfundslitteratur |
| Publikationsdato | 2019 |
| Sider | 119-141 |
| Kapitel | 6 |
| ISBN (Trykt) | 978-87-593-3137-8 |
| Status | Udgivet - 2019 |
Emneord
- Børn og unge