Natur, udeliv og science

Thorleif Frøkjær

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Kapitlet beskriver og definerer det pædagogiske læreplanstema,`natur, udeliv og science`i den styrkede pædagogiske læreplan. Beskrivelsen vægter især at definere de tre nye begreber, science, matematisk opmærksomhed og bæredygtig udvikling. Fokus er på `emergent science`, forstået som børns begyndende og gryende forståelse for de store lovmæssigheder i verden - med vægt på et legende, undersøgende og eksperimenterende samspil voksne og børn imellem.
OriginalsprogDansk
TitelDen styrkede pædagogiske læreplan : Baggrund, perspektiver og dilemmaer
RedaktørerChristian Aabro
Antal sider23
UdgivelsesstedFrederiksberg
ForlagSamfundslitteratur
Publikationsdato2019
Sider119-141
Kapitel6
ISBN (Trykt)978-87-593-3137-8
StatusUdgivet - 2019

Emneord

  • Børn og unge

Citationsformater