Abstract
Artiklen diskuterer pædagogers (før-skole læreres) arbejde med børn i naturbørnehaver (natur- og friluftsbarnehager) på baggrund af en ny dansk forskning der omhandler pædagogers formidling af natur for børnehavebørn.
Fokus i artiklen er, hvordan pædagoger gennem formidling af naturen kan understøtte naturfaglig dannelse i børnehaven.
Fokus i artiklen er, hvordan pædagoger gennem formidling af naturen kan understøtte naturfaglig dannelse i børnehaven.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Danning i barnehagen : perspektiver og muligheder |
Redaktører | Kjetil Steinsholt, Maria Øksnes |
Antal sider | 19 |
Udgivelsessted | Oslo |
Forlag | Cappelen Damm |
Publikationsdato | apr. 2013 |
Sider | 243 - 262 |
ISBN (Trykt) | 978-82-02-36860-9 |
Status | Udgivet - apr. 2013 |
Emneord
- pædagogisk arbejde