Naturfaglig tankegang

Lisbeth Bering

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

    Abstract

    Kapitlet tager udgangspunkt i naturfaglig tankegang som afgørende grundlag for at lære og forstå naturfag. Der kan stilles forskellige typer af spørgsmål og gives forskellige typer af svar, som ikke alle er lige gode i naturfagsundervisningen. I kapitlet gives forslag til, hvad naturfagslæreren kan gøre i forhold til spørgsmål og forklaringer for at fremme elevernes udvikling af naturfaglig tankegang.
    OriginalsprogDansk
    TitelNaturfagslærerens håndbog
    RedaktørerErland R. Andersen
    Antal sider12
    ForlagDafolo
    Publikationsdato2009
    Udgave1.
    Sider31-42
    ISBN (Trykt)978-87-7281-466-7
    StatusUdgivet - 2009

    Citationsformater

    Bering, L. (2009). Naturfaglig tankegang. I E. R. Andersen (red.), Naturfagslærerens håndbog (1. udg., s. 31-42). Dafolo.